Marktplaats zet de succesvolle campagne ‘Verkoop wat je hebt, krijg wat je wil’ door, en versterkt deze met een nieuwe muzikale impuls. Met de campagne moedigt Marktplaats Nederlanders aan om ongebruikte spullen te verkopen en zo hun wensen te vervullen. Samen met programmamaker en artiest Daan Boom is nu een speciaal lied ontwikkeld dat de boodschap op een frisse, humoristische manier tot leven brengt.
De campagne draait om het idee dat iedereen waarde in huis heeft: spullen die niet meer gebruikt worden, kunnen een ander blij maken én geld opleveren om nieuwe dromen waar te maken. Marktplaats biedt een laagdrempelig platform waar dit eenvoudig kan. Dat is zeker in deze tijd relevant, want uit onderzoek* blijkt dat meer dan de helft (57%) van de Nederlandse jongeren op zoek is naar manieren om extra geld te verdienen. Bovendien zegt meer dan een derde (35%) tussen de €200 en €1000 aan ongebruikte spullen thuis te hebben liggen die zouden kunnen worden verkocht. In de campagne staan echte verhalen van gebruikers centraal, die laten zien hoe de verkoop van spullen leidt tot het realiseren van persoonlijke doelen: van het boeken van een reis tot het aanschaffen van een bijzondere gadget.
Het nieuwe lied en bijgaande video, geschreven en uitgevoerd door Daan Boom, versterkt deze boodschap. Muziek verbindt, blijft hangen en nodigt uit tot interactie, bijvoorbeeld door mee te zingen of te delen. Hierdoor bereikt de campagne op een natuurlijke manier een breed publiek.
Quote Aleksandra Vidanovski, Head of Communications & PR bij Marktplaats: “Met deze campagne laten we zien dat je meer kunt bereiken dan je denkt, gewoon met wat je al in huis hebt. Het lied van Daan brengt onze boodschap op een vrolijke, herkenbare manier tot leven en nodigt uit om mee te doen. We hopen dat het mensen inspireert om hun spullen te verkopen en zo ruimte te maken voor nieuwe dromen.”
Naast de samenwerking met Daan werkt Marktplaats voor het vervolg van de campagne ook samen met een aantal nieuwe en terugkerende creators zoals Lavie Sanne, Joey Jaq en Vic Cle, die de boodschap van de campagne via hun eigen content op humoristische en inspirerende manier overbrengen op hun publiek. Daarnaast is er een rol weggelegd voor Stijn van Vliet in de videoclip van het nummer van Daan Boom.
Per 1 oktober is de bredere campagne ook weer te zien op tv, YouTube, DOOH, social media en display. Meer informatie en de campagnevideo zijn te vinden op de campagnepagina.
Bekijk de campagnevideo hier: https://www.youtube.com/watch?v=jVnDbUnim-o
Credits
Marktplaats: Grietje Suijkerbuijk, Marie Lootvoet, Anna Bressers, Meike Kroese, Aleksandra Vidanovski & Eveline Eberhardt
Creatief Bureau: Happiness Amsterdam
Productie: Polak Film
Regie: Tom Rijpert
Media: Mediacom
Digital media: Maxlead
PR & Influencer: TEAM LEWIS