Marktplaats lanceert vandaag haar nieuwste automotive campagne die op een humoristische en herkenbare manier laat zien dat het voor een aantal bestuurders de hoogste tijd is om te upgraden naar een nieuwe auto. De campagne richt zich op mensen die op zoek zijn naar een kwalitatieve tweedehands auto, maar deze keuze blijven uitstellen. Het laat met een knipoog zien dat het misschien écht tijd is voor een upgrade. De campagne is vanaf vandaag te zien via onder andere tv, radio, social media, DOOH en andere kanalen.
De campagne brengt alledaagse verkeerssituaties in beeld die bijna iedereen wel herkent. Denk aan eindeloos stuntelen met inparkeren, nét niet op tijd remmen, of navigeren met zelf geknutselde telefoonhouders. Maar ook te weinig ruimte hebben voor het hele gezin (of het team), vastzitten in de modder, of kinderen die op de achterbank kliederen de stoffen bekleding. Marktplaats laat met deze grappige en confronterende momenten zien dat een upgrade bij een van de 7000 betrouwbare dealers op het platform vaak dé oplossing is om dit soort situaties te voorkomen.
Nederlanders op de weg
Om beter in te spelen op hoe mensen denken over autorijden, liet Marktplaats, door onderzoeksbureau Markteffect onderzoek uitvoeren. Daarin werd onder andere gekeken naar wat Nederlanders vervelend vinden achter het stuur. Zo parkeert 36% van de Nederlanders liever verder weg dan dat zij moeten fileparkeren en gebruikt 73% van de mensen een telefoonhouder die niet stevig vast zit of onstabiel is. Ruim 1 op de 10 mensen gaf ook aan geklieder op hun interieur als vervelend te ervaren. Voor al deze mensen is een upgrade naar een feature-rijke auto dus zeker het overwegen waard.
Valerie Heeremans-Niedersüß, Chief Marketing Officer bij Marktplaats:
“Een auto koop je niet iedere dag. Het is een flinke investering en dus een spannend moment, waarbij je zeker wilt weten dat je goed zit. We zien daarom ook dat veel mensen deze beslissing, soms te, lang uitstellen. Als je dan besluit dat het tijd is voor een upgrade, wil je iets dat echt past bij jouw leven nu. Deze campagne laat op een luchtige manier zien hoeveel verschil een nieuwere auto kan maken – van meer ruimte en comfort tot features die het rijden gewoon een stuk relaxter maken. Met het grootste aanbod aan zakelijke verkopers helpen wij mensen upgraden.“
De campagne sluit aan bij de bredere ambitie van Marktplaats om hét platform te zijn voor de verkoop van jonge tweedehands auto’s door professionele verkopers. Met een groot aanbod, betrouwbare aanbieders en gebruiksvriendelijke tools maakt Marktplaats het vinden van de juiste auto makkelijker dan ooit.
De campagne is vanaf 2 juni te zien via onder andere tv, radio, social media en online video.
Bekijk de campagnevideo hier: https://www.youtube.com/watch?v=EHDchsHBgdI
Bezoek de campagnepagina hier: https://www.marktplaats.nl/cp/auto-upgrade/
Credits
Marktplaats: Eveline Eberhardt, Nancy van Hees, Anouk Bezemer, Naeomi Heckelmann, Joeri Opdam, Marie-Louise Diekema, Joel Niamut, Maaike Veeling
Creatief Bureau: Happiness Amsterdam
Productiemaatschappij: Polak Film
Productie: Bo Polak
Regie: Tom Rijpert
Media: Mediacom
Digital media: Maxlead
PR: TEAM LEWIS