Zakelijk

Buitenkado.nl uit Heesch wint Zilveren Admarkt Topaward van Marktplaats Zakelijk

By 11 april 2014januari 30th, 2015No Comments

Webwinkel Buitenkado.nl uit Heesch is vandaag onderscheiden met de Zilveren Admarkt Topaward van Marktplaats Zakelijk. Eigenaar Peter van Rossem ontving deze award vanmiddag in Amsterdam. Marktplaats Zakelijk reikt de awards jaarlijks uit aan ondernemers die hun zakelijke succes weten te vergroten door effectief online te adverteren en ondernemen. Buitenkado.nl verkoopt onder meer buitenkeukens, trampolines, partytenten en jacuzzi’s.

Waarom Buitenkado.nl
Marktplaats beloont Buitenkado.nl vanwege het zakelijke succes dat Buitenkado.nl in zeer korte tijd heeft weten te realiseren in de overvolle markt van tuinartikelen. Bovendien laat eigenaar Peter van Rossem zien dat online ondernemen op latere leeftijd geen belemmering voor succes hoeft te zijn. Van Rossem startte zijn webwinkel twee jaar geleden op 50-jarige leeftijd, nadat hij bij zijn voormalige werkgever was ontslagen vanwege een reorganisatie.

Buitenkado.nl koopt rechtstreeks in in China en verkoopt en zonder enige vorm van tussenhandel. Dit houdt de prijzen laag. Tegelijkertijd waarborgt Van Rossem de kwaliteit van zijn producten door het produceren van artikelen voor eigen labels, zoals Tent2party voor partytenten, MasterBBQ voor buitenkeukens en JollyJump voor trampolines. Van Rossem: “Ik had voor 2013 volgens mijn bank en mijn accountant een ‘zeer ambitieuze’ omzetprognose. Die heb ik echter met bijna 30 procent overtroffen. Bij mijn eerste container met producten uit China dacht ik nog genoeg tenten voor drie jaar te hebben. Het was zo veel, ik was bang er nooit van af te komen. Na ruim twee maanden was alles verkocht via Marktplaats. Inmiddels staat ons huis te koop en zijn we bezig met een nieuw bedrijfspand, omdat ik al twee keer uit een magazijn ben gegroeid. Nog steeds knijp ik mezelf soms in de arm als ik mijn omzetten zie.”

Vanwege zijn snelle groei wil Van Rossem op korte termijn personeel aannemen. “Ik wil op zoek gaan naar werknemers van tenminste vijftig jaar oud en mensen met een arbeidsbeperking. Mensen die nu tussen wal en schip vallen. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om op latere leeftijd nog aan een baan te komen. Ook met een lichamelijke beperking is dat niet gemakkelijk. Door hen een baan aan te bieden kan ik een of meerdere mensen een kans geven op werk en gelukkig maken.”

Douwe Verberne, Hoofd MKB van Marktplaats Zakelijk: “De Admarkt Topawards reiken we dit jaar voor de vijfde keer uit. Aan het groeiend aantal inzendingen en de professionaliteit van deze bedrijven kunnen we zien dat online ondernemen in Nederland volwassen is geworden. Het is een feest om al deze enthousiaste, inspirerende en soms zelfs ontroerende verhalen te lezen. Zo ook het verhaal van Buitenkado.nl. Peter van Rossem laat zien dat zakelijk succes niet afhankelijk is van leeftijd, maar van puur ondernemerschap, inventiviteit, creativiteit en kwaliteit. Ook in een overvolle markt is het dan mogelijk om zakelijk succesvol te zijn.”

Prijs en andere winnaars
Naast de Zilveren Topaward ontvangt Buitenkado.nl een advertentietegoed ter waarde van €750 op Marktplaats. De Gouden Admarkt Topaward gaat dit jaar naar Rozenkelim.nl ui Overveen. Brons is er voor Zwaartafelen.nl uit Amersfoort.

Over Admarkt
Admarkt is het cost-per-click-advertentieprogramma van Marktplaats Zakelijk. Met Admarkt Topadvertenties kunnen verkopers productspecifiek adverteren, bovenaan de advertentielijst, binnen een relevante rubriek op Marktplaats. Cost-per-click betekent dat er alleen betaald wordt als er daadwerkelijk op de advertentie wordt geklikt. Maandelijks ontvangt Marktplaats ruim 6 miljoen unieke bezoekers. Ruim 40% van de bezoekers zoekt naar nieuwe producten. Admarkt Topadvertenties zijn uitermate geschikt om kwalitatieve leads onder het koopgerichte miljoenenpubliek van Marktplaats te genereren. Kijk voor meer informatie op www.admarkt.nl.