Amsterdam, 27 maart 2025 – Marktplaats heeft zich als hoofdsponsor verbonden aan het Nationaal Automotive Congres 2025. Na jarenlange betrokkenheid als sponsor, zet Marktplaats hiermee een volgende stap in haar samenwerking met het Nationaal Automotive Congres (NAC). Het evenement, het grootste en belangrijkste congres van Automotive Management, vindt plaats op 4 juni 2025, en brengt de belangrijkste spelers uit de automotive sector samen. Marktplaats investeert dit jaar extra in de zichtbaarheid van autobedrijven op het platform. Dit komt eveneens naar voren in de audio-campagne die deze week is gelanceerd en zich richt op jonge occasions van autodealers op Marktplaats.
Met meer dan 3 miljoen auto-advertenties en bijna 2 miljard weergaven per jaar is Marktplaats het grootste platform in Nederland voor de aan- en verkoop van occasions. Autodealers spelen hierin een cruciale rol: samen zijn zij verantwoordelijk voor 84% van het aanbod. “De rol van autodealers op ons platform is de afgelopen jaren steeds [belangrijker/groter] geworden. Het merendeel van de Nederlandse autokopers doet deze grote aankoop het liefst bij een autobedrijf – en dat vind je op Marktplaats. Dit komt ook naar voren in de radiocampagne die we deze week lanceren. Hierin staan de jonge occasions van dealers op Marktplaats centraal” aldus Anouk Bezemer, Marketing Manager Mobility bij Marktplaats.
De keuze voor het hoofdsponsorschap past eveneens in de belangrijke rol die Marktplaats toedicht aan autodealers op het platform: “Het Nationaal Automotive Congres is dé plek waar de belangrijkste spelers in de autobranche samenkomen. Als hoofdsponsor onderstrepen we onze betrokkenheid bij de sector en blijven we investeren in het ondersteunen van dealers en autobedrijven”, vervolgt Bezemer.
Een logische vervolgstap
De keuze om het hoofdsponsorschap op zich te nemen, komt voort uit de jarenlange samenwerking tussen Marktplaats en het Nationaal Automotive Congres. “Wij waren de afgelopen jaren al trotse sponsor van het congres. Toen de kans zich voordeed om onze betrokkenheid verder uit te breiden, hebben we die met beide handen aangegrepen”, vervolgt Anouk. “Dit partnerschap biedt ons de mogelijkheid om nog dichter bij onze gebruikers – de autobedrijven en dealers – te staan”.
Een sterke samenwerking
Sandra Broman van Promedia, organisator van het Nationaal Automotive Congres, voegt hieraan toe: “Marktplaats is al jaren een vaste waarde in de Nederlandse autobranche. De organisatie speelt een verbindende rol tussen autobedrijven en consumenten. Die rol sluit goed aan bij de opzet van het Nationaal Automotive Congres, waar we de hele sector samenbrengen. Dit jaar kijken we samen met de branche vooruit naar de winnaars van morgen. Door de samenwerking met Marktplaats kunnen we dit thema verder vormgeven en zo een positieve bijdrage leveren aan de Nederlandse automotive.”
Het Nationaal Automotive Congres 2025 vindt plaats op 4 juni 2025 in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein en belooft een inspirerende dag te worden voor professionals uit de sector. Meer informatie en tickets zijn te vinden op https://events.automotive-online.nl/nationaal-automotive-congres/.