Automotive

Nederlanders reden massaal ‘zwart’ in 2010

By 14 januari 2011januari 29th, 2015No Comments

Amsterdam, 4 januari 2011 – Zwarte auto’s waren in 2010 het meest in trek bij de Nederlanders, gevolgd door zilvergrijs, blauw en wit. En dan het liefst een Volkswagen Golf. Dat blijkt uit onderzoek naar het zoekgedrag van consumenten op Marktplaats.

Nederlanders blijken op www.marktplaats.nl vooral te zoeken naar een complete auto vol opties die geschikt is voor alle weertypen. Zo stond ‘airco’ in2010 in de top vijf van meest gezochte zoekwoorden in de categorie auto’s. Daarnaast was er via de site een enorme run op winterbanden in december. Maar de behoefte aan een beetje zon op het bolletje is ook toegenomen. Zo is “cabriolet” in 2010 doorgedrongen tot de top vijf van de meest gezochte zoekwoorden in de categorie Auto’s.

 

Auto’s met opties in trek op Marktplaats

“Nederlanders komen niet graag voor verrassingen te staan en willen inspelen op alle mogelijke weertypen”, aldus Dick Gorris, Manager Automotive van Marktplaats. “De auto moet echter niet alleen degelijk en betrouwbaar, maar ook compleet zijn. Zo zoeken consumenten vaak op accessoires als lederen bekleding, navigatie en dakdragers.”

 

In 2010 werd in de groep Auto’s op Marktplaats het meest gezocht op:

 

Merk/model

  1. Volkswagen Golf
  2. BMW 3-serie
  3. Audi A4
  4. BMW 5-serie  

 

Kleuren

  1. Zwart
  2. Zilver of grijs
  3. Blauw
  4. Wit

 

Carrosserie

  1. Stationwagon
  2. Hatchback (3-5) deurs
  3. Sedan (2/4-deurs)
  4. Cabriolet

 

 

Marktplaats Auto’s is met 1,1 miljoen unieke bezoekers per maand de best bezochte autosite van Nederland. Per maand worden er ruim 42 miljoen pagina’s bekeken. Per bezoek bekijkt een gebruiker gemiddeld 13 pagina’s. De autorubriek van Marktplaats bevat veel zoekopties. Gebruikers kunnen op specifieke merken en modellen of prijsklasse zoeken, maar bijvoorbeeld ook alleen op auto’s met garantie.