Groter aanbod jonge occasions, aandeel auto-advertenties van auto- en merkdealers stijgt naar 84%
Ruim 84% van de auto-advertenties op Marktplaats komt van (lokale) auto- en merkdealers. Met een nieuwe campagne, die Marktplaats vandaag lanceert, brengt het online handelsplatform het grote aanbod van jonge kwalitatieve en betrouwbare occasions extra onder de aandacht. Of het nu een kwalitatieve boodschappenauto, luxe cabrio of veilige gezinsauto is, Marktplaats is met een aanbod van ruim 195.000 auto’s de ideale plek om met een goede prijs-kwaliteitverhouding een auto te kopen. Via particuliere of professionele verkopers.
Het afgelopen jaar steeg het aantal advertenties van professionele aanbieders tot 84% van het totale aanbod. Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats, licht toe: “De erkende auto- en merkdealers zien dat de stijgende vraag naar tweedehands auto’s en het grote aantal gebruikers op ons handelsplatform kansen biedt. Niet alleen voor dealers zelf, maar ook voor consumenten, want die kunnen kiezen uit een groter aanbod.” Met de nieuwe campagne laat Marktplaats zien dat er op het platform een ruim aanbod van jonge occasions is te vinden die mensen op een goede manier voor een betaalbare prijs kunnen aanschaffen. Dit biedt voor veel mensen extra zekerheid.
Geef een auto een tweede, derde of vierde leven
De campagne-uitingen van Marktplaats zijn een doorvertaling van de strategie die Marktplaats twee jaar geleden heeft ingezet. Hierbij ligt de focus op het inzien van de waarde van spullen en het belang van verduurzaming in de wereld. Zo geven Marktplaats-gebruikers producten een tweede, derde of zelfs vierde leven. In de nieuwe automotive campagne speelt dit een belangrijke rol. Kukolj: “Belangrijke elementen voor Marktplaats zijn de juiste prijs, zekerheid en de goede kwaliteit. Aan de hand van informatiepagina’s helpen wij de autokoper met de juiste aankoopinformatie wanneer zij kopen bij een particulier. Daarnaast is er de mogelijkheid om bij één van de vele dealers, die zijn aangesloten bij Marktplaats, te kopen. Het voordeel hiervan is dat je door hen geholpen wordt in het aankoopproces én het proces voor de klant op deze manier veiliger, makkelijker en betrouwbaarder wordt. We vinden het belangrijk dat iedereen kan genieten van een jonge occasion.”
TV en online video’s
TV en verschillende online video’s spelen een centrale rol in de campagne. Kukolj: “Via diverse commercials willen we op een goede en inzichtelijke manier laten zien dat Marktplaats de plek is om te slagen voor de aanschaf van een jonge occasion van autobedrijven en merkdealers. Welke voorkeursopties je ook op je auto wilt hebben; je vindt het op ons platform, want er is een ruim en actueel aanbod van auto’s van dealers en particuliere verkopers.”
Campagne uitingen
Via diverse uitingen (TV & Connected TV, YouTube, Facebook, owned media, PR (earned & influencer) en CRM) wil Marktplaats vanaf 13 maart zoveel mogelijk Nederlanders bereiken. Een belangrijk campagne onderdeel is de tv-commercial welke vier weken te zien is:
TV-commercial “The dealmakers” (30 sec): https://youtu.be/MF-nlJr4JbY
TV-commercial “Forever Young” (15 sec): https://youtu.be/0vQjV4E9pNI
TV-commercial “Magic Mama” (15 sec): https://youtu.be/AgjvvZsj2Pc
TV-commercial “The Champions” (15 sec): https://youtu.be/hkRmN468XjM
Credits
Marktplaats:
Ivo Wassenaar, Wicher Schepers, Eveline Eberhardt, Jenita Andrian, Sherilyn Gelle, Nancy van Hees, Joel Niamut, Joeri Opdam, Marie-Louise Diekema & Gregory Kukolj
Creatief Bureau:
Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam (The Good)
Productiemaatschappij:
CAKE Film & Photography en Polak Film
Regie:
Henk Loorbach
Media:
Mediacom
Digital media:
Maxlead