AutomotiveConsumenten

Marktplaats en de ANWB helpen jongeren aan hun ideale eerste auto

By 26 oktober 2010januari 29th, 2015No Comments

De ANWB en Marktplaats zijn benieuwd naar de ervaringen van starters op de automarkt. Het nieuwe platform ‘Mijn eerste auto’ helpt jongeren bij de zoektocht naar hun eerste auto en geeft antwoord op vragen als: welke auto past bij mij, wat is een redelijke prijs en hoe zit het met verzekeringen? De autokoophulp geeft uitgebreid advies en tips om de ideale auto aan te kunnen schaffen. Hierbij komen de diverse stappen in het aankoopproces aan bod; van oriëntatie, zoeken, aankoop en overschrijven tot verzekeren en onderhoudstips.

 

Op ‘Mijn eerste auto’ <http://www.marktplaats.nl/mijneersteauto> zien bezoekers ook de laatst geplaatste 100 advertenties van auto’s onder de €5.000,-. Als de ideale auto niet in deze top 100 staat, biedt de zoekassistent van Marktplaats uitkomst; deze laat bezoekers direct weten als er een auto op de site wordt geplaatst die aan zijn of haar specifieke criteria voldoet. Het onderdeel Marktplaats Droomauto laat daarnaast zien dat je eerste auto ook een Jaguar of Porsche kan zijn.

 

Natalie Smailou, Hoofd Strategie & Marketing bij Marktplaats Media: “Dit bijzondere concept combineert de expertise van de ANWB met de schat aan consumentenkennis en het hoge bereik van Marktplaats in de groep auto’s. Dat maakt dit nieuwe initiatief relevant voor deze interessante doelgroep, de starters op de automarkt. De samenwerking tussen de ANWB, Pickle Factory, MEC Amsterdam en Marktplaats Media was creatief en constructief, en heeft geresulteerd in een heel gerichte campagne.”

 

De campagne
‘Mijn eerste auto’ is bedacht als onderdeel van de ANWB Jongeren herfstcampagne en is voornamelijk bedoeld voor jongeren die voor het eerst een auto gaan kopen. Via targeting op Marktplaats.nl worden bezoekers naar de autokoophulp geleid.

 

“Waar de ANWB voorheen vooral probeerde om zoveel mogelijk traffic te genereren naar de eigen website, zijn we nu voortdurend aanwezig in een zeer relevante context. Zonder de flow van de bezoeker te verstoren. Met de autokoophulp blijft de ANWB en vooral de Wegenwacht top of mind in elke fase van het aankoopproces van een auto”, aldus Guido Lieftink, manager online klantcommunicatie, ANWB.

 

“Met de autokoophulp proberen we zonder echt te zenden toch de boodschap van ANWB over te brengen. En als we voor jongeren relevant willen zijn, zullen we aanwezig moeten zijn op een relevante plek. Marktplaats dus.” , vult Krijn Smits, creatief directeur van Pickle Factory, aan.