2017Technologie

Marktplaats stapt volledig over op header bidding

By 13 oktober 2017oktober 26th, 2020No Comments

Amsterdam, 13 oktober 2017 – Sinds afgelopen week is Marktplaats als eerste grote website in Nederland volledig overgestapt op real-time header bidding. Dit is een techniek die alle display advertentie posities volledig programmatic ontsluit. Display advertising op Marktplaats wordt al geruime tijd voor het overgrote deel programmatic ingevuld. Hiervoor wordt samengewerkt met de partners Improve Digital en Google. Tot voor kort werden alle beschikbare web-posities gelijkmatig tussen deze beide partners verdeeld en werd een deel van de impressies gereserveerd voor directe campagnes.  Adverteerders hadden hierdoor slechts toegang tot een deel van de impressies. Met header bidding is dat anders: vanaf nu hebben adverteerders op ieder moment toegang tot alle web posities en het volledige bereik van 8,2 miljoen unieke bezoekers per maand.

Meer relevantie voor gebruikers
Annemarie Buitelaar, Chief Commercial Officer Marktplaats: “Het mechanisme van header bidding stelt adverteerders in staat om op ieder gewenst moment maximaal onder de aandacht te komen bij de voor hen belangrijke doelgroepen. Dit zorgt er voor dat de display advertenties die onze gebruikers te zien krijgen nog beter zullen aansluiten op hun interesses.”

Primeur met Improve Digital
De header bidding oplossing die door Marktplaats wordt aangeboden is ontwikkeld in samenwerking met Improve Digital. Het grote voordeel is de volledige real-time beschikbaarheid van elke positie en doelgroep op het platform. Daarnaast kunnen adverteerders voortaan zelf kiezen via welke SSP ze willen inkopen: dit kan via zowel Improve Digital als Google Exchange, die zich van elkaar onderscheiden op zaken als gemak, formaten en service.

In-app oplossing
Op dit moment heeft Marktplaats alle display posities voor web ontsloten. Volgend jaar wil Marktplaats ook header bidding toevoegen op de in-app posities van de ruim 6 miljoen Marktplaats-app downloads. Dit geeft adverteerders ook in-app de mogelijkheid om een nog betere performance te realiseren. Ze krijgen dan middels header bidding ook daar volledig te zien welke audiences programmatic beschikbaar zijn en kunnen daar gericht op inkopen.

 

Copyright © 2024 Marktplaats B.V. Alle rechten voorbehouden.