Met ‘Elke deal een groot verschil’ activeert Marktplaats vandaag een nieuwe merkpositionering met een geïntegreerde campagne. Elke maand komen ruim 8 miljoen kopers en verkopers samen op het online handelsplatform. Zo krijgen spullen op Marktplaats een tweede, derde of zelfs vierde leven. De nieuwe merkcampagne laat zien hoe deze miljoenen individuele Marktplaatsgebruikers samen bijdragen aan een wereld waarin mensen meer delen en minder verspillen. Want met zo’n 350.000 nieuwe advertenties per dag, wordt de levensduur van spullen verlengd, vinden lokale ondernemers meer klanten, en draagt elke gebruiker bij aan de circulaire economie.

Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats: “Steeds meer consumenten willen dat de merken die ze gebruiken authentiek, inclusief en duurzaam zijn. Mensen verwachten in toenemende mate dat bedrijven op verantwoorde wijze opereren en doelgericht handelen. Met onze nieuwe merkpositionering willen we daar ook bij Marktplaats meer de nadruk op leggen: Wat is de positieve impact die we als bedrijf, maar nog belangrijker: onze gebruikers, hebben op het leven van mensen en de wereld waarin ze leven? En hoe kunnen we dit verder stimuleren? ‘Elke deal een groot verschil’ sluit naadloos aan bij wie we zijn en verwoordt wat we in de kern doen. En waarom mensen graag handelen op ons platform. Marktplaats is van en voor iedereen.”

Betaalbaarheid en duurzaamheid in het DNA
Marktplaats is 22 jaar geleden opgericht op basis van de principes van betaalbaarheid en duurzaamheid. Het platform bestaat voor die consumenten en ondernemers die om elkaar en hun leefomgeving geven. Het grootste online handelsplatform van Nederland focust zich in haar nieuwe positionering daarom ook meer op de rol die haar gebruikers spelen in de circulaire economie en op het gebied van duurzaamheid.

Kukolj: “De meeste mensen willen iets goeds doen. Voor een ander of voor de wereld. Maar vaak weten ze niet waar ze moeten beginnen. We willen mensen laten beseffen dat ze al met kleine stappen een verschil kunnen maken voor de mensen en de wereld om ons heen. Daar past kopen en verkopen op Marktplaats als geen ander bij. Of het nu gaat om het steunen van de plaatselijke autodealer, het verkopen van een kinderwagen aan andere kersverse ouders, in plaats van iets weg te gooien iets weg te geven of geld te verdienen aan kleding die je nooit draagt; al deze kleine acties voelen goed voor jezelf en maken verschil.”

Wereldveranderaars
De geïntegreerde storytelling campagne gaat op 1 mei van start met een multi-channel activatie (TV, video, social, owned media en CRM). In twee verschillende tv-commercials en vijf aanvullende online video’s, wordt aan de hand van herkenbare momenten getoond hoe mensen samen op Marktplaats het verschil maken. Of ze nu een bank een tweede of derde leven geven, met zorg nog een keer de auto nalopen voordat deze wordt doorverkocht aan een nieuwe eigenaar, een pakketje met wat extra creativiteit inpakken of iets gratis weggeven; het zijn stuk voor stuk wereldveranderaars.

Copyright © 2024 Marktplaats B.V. Alle rechten voorbehouden.