Marktplaats introduceert fotoherkenning als hulpmiddel bij het plaatsen van advertenties. Op basis van de eerst geplaatste foto krijgt een adverteerder automatisch soortgelijke actuele advertenties te zien. Dit maakt het nog makkelijker bij het plaatsen van een nieuwe advertentie een sterke titel, goede omschrijving en aantrekkelijke vraagprijs te bepalen.
Naast fotoherkenning, kunnen adverteerder vergelijkingsresultaten nog nauwkeuriger maken, door ook zelf andere eigenschappen, zoals merk, model, materiaal toe te voegen. Het overzicht van soortgelijke advertenties geeft in een oogopslag een beeld van wat andere verkopers op hetzelfde moment aanbieden. Dit helpt de verkoper bij het bepalen van de uiteindelijke titel, omschrijving en vraagprijs.
De nieuwe functie is in 28 productcategorieën te gebruiken en is beschikbaar in de meest recente versie van de Marktplaats app. Het kan voorkomen dat er voor bepaalde advertenties onvoldoende soortgelijke advertenties zijn. In dat geval worden geen automatisch resultaten getoond.