Een betrouwbare auto in een hoger segment, een vlotte boodschappenauto of een mooie cabrio; op Marktplaats kan iedereen een jonge occasion vinden. Met een nieuwe campagne, die Marktplaats vandaag lanceert, maakt het online handelsplatform haar ruime aanbod zichtbaar van jonge kwalitatieve en betrouwbare auto’s. Dankzij het aanbod van professionele (lokale) auto- en merkdealers is Marktplaats de ideale plek om met een gerust hart een auto te kopen.

“Al maanden zorgen tekorten aan auto onderdelen voor lange levertijden van nieuwe auto’s. Dit draagt bij aan de stijgende populariteit van jonge tweedehands auto’s”, zegt Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats. “Met deze campagne willen we laten zien dat er op Marktplaats een ruim aanbod van jonge occasions is te vinden die mensen op een goede manier voor een betaalbare prijs kunnen aanschaffen. Kortom: voor jonge occasions moet je op Marktplaats zijn.”

Zekerheid
Voor een ruim en actueel aanbod werkt Marktplaats samen met gerenommeerde en erkende autodealers. Dit biedt voor veel mensen extra zekerheid. “We merken dat een deel van de Nederlandse autokopers het spannend vindt deze grote aankoop te doen. Ruim 80% van de auto’s op ons platform wordt aangeboden door professionele verkopers. Zij bieden vaak extra zekerheid als het gaat om garantie en het rijklaar maken van de auto”, verduidelijkt Kukolj. “Op deze manier bieden we voor alle autokopers de auto en het type verkoper die bij ze past in het aankoopproces. We vinden het belangrijk dat mensen lang kunnen genieten van hun jonge occasion.”

TV en online video’s
TV en verschillende online video’s spelen een centrale rol in de campagne. Kukolj: “Via diverse commercials willen we op een goede en inzichtelijke manier laten zien dat Marktplaats de plek is om te slagen voor de aanschaf van een jonge occasion. Welke voorkeursopties je ook op je auto wilt hebben; je vindt het op ons platform, want er is een ruim en actueel aanbod van auto’s van dealers en particuliere verkopers.”

Campagne uitingen
Via diverse uitingen (TV & Connected TV, YouTube, Facebook, owned media, PR (earned & influencer) en CRM) wil Marktplaats vanaf 5 september zoveel mogelijk Nederlanders bereiken. Een belangrijk campagne onderdeel is de tv-commercial welke vier weken te zien is:

TV-commercial “The dealmakers” (30 sec): https://youtu.be/rRoaW8M8cTc

TV-commercial “Forever Young” (15 sec): https://youtu.be/49RNchdbG6E

TV-commercial “Magic Mama” (15 sec): https://youtu.be/dbsos8PKoqU

TV-commercial “The Champions” (15 sec): https://youtu.be/QN5etEJ51zU

Marktplaats:
Ivo Wassenaar, Eveline Eberhardt, Rachel Leeuwenburgh, Jenita Andrian, Sherilyn Gelle, Nancy van Hees, Joel Niamut, Joeri Opdam, Guyon Essed & Gregory Kukolj

Creatief Bureau:
Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam (The Good)

Productiemaatschappij:
CAKE Film & Photography

Regie:
Henk Loorbach

Media:
Mediacom

Digital media:
Maxlead

Copyright © 2024 Marktplaats B.V. Alle rechten voorbehouden.