Vandaag lanceert Marktplaats een nieuwe campagne waarmee het laat zien dat steeds meer Nederlanders anders kijken naar mobiliteit. Waar de auto voorheen als standaard optie werd gezien voor het bereiken van een bestemming, zien we steeds vaker een verschuiving in het gebruik van vervoermiddelen. Zo pakken Nederlanders, naast de auto, de fiets, elektrische scooter of bakfiets voor hun boodschappen of bezoek aan de sportschool. In de campagne delen gebruikers van het platform hun ervaring met het combineren van verschillende mobiliteitsvormen.
Dagelijks reizen miljoenen Nederlanders van A naar B. De auto is nog vaak favoriet, maar mensen zijn zich ervan bewust dat standaard de auto pakken niet altijd de handigste of snelste manier is om op een bestemming te komen. Door de opkomst van andere vormen van mobiliteit, kijken ze welk vervoermiddel op dat moment de beste keuze is en doorkruisen ze de stad soms liever met de bakfiets, zoeven ze files voorbij op een e-scooter, of doen ze boodschappen met de elektrische auto. De combinatie van de auto aanvullend met een ander vervoermiddel staat centraal in de nieuwe mobiliteitscampagne van Marktplaats. “Mobiliteit is een hot topic in Nederland en mensen zoeken steeds vaker naar de snelste of handigste manier om van A naar B te komen. Het zou geweldig zijn als nog meer Nederlanders slimmere keuzes maken door verschillende vervoerswijzen te combineren, zodat ze zich altijd vrij en efficiënt kunnen bewegen. Hoe mooi is het dat ervaringsdeskundigen, die hier nu al mee experimenteren, de ogen van nog meer Nederlanders kunnen openen”, aldus Eveline Eberhardt, Head of Brand van Marktplaats.
Gebruikersverhalen
In de nieuwe campagne vertellen gebruikers al rijdend naar hun bestemming hoe zij hun auto slim combineren met een ander vervoermiddel. Zo zie je een moeder die haar dochter met een tweedehands elektrische scooter naar de voetbaltraining brengt terwijl ze langs die lange file rijdt, waar zij tot voor kort zelf in stond. En een man die met zijn elektrische auto naar de rand van de stad rijdt en dan met een op Marktplaats gekochte vouwfiets de (drukke) binnenstad inrijdt. Net als in de Feestdagen-campagne en Huis & Inrichting-campagne heeft Marktplaats gebruikgemaakt van echte en niet gescripte gebruikersverhalen. “Soms moet je gewoon een stukje meerijden om te zien dat meer tweedehands meer vrijheid biedt. Op Marktplaats vind je een grote diversiteit aan mobiliteitsvormen voor een eerlijke prijs. Dat al veel gebruikers hun weg op Marktplaats hebben gevonden en deze ervaring willen delen vind ik geweldig, want wie kunnen de ervaringen dit beter vertellen dan de gebruikers zelf? Deze werkwijze heeft de authenticiteit van de vorige campagnes ook enorm versterkt”, zegt Eberhardt.De ervaringsverhalen zijn vastgelegd in een video: https://www.youtube.com/watch?v=4JlMSODU6zQ. Hiervan worden verschillende tv-commercials gemaakt. De campagneboodschap wordt verder uitgedragen via Social Media, YouTube, display, podcasts en CRM. Meer informatie over de campagne is te vinden op https://www.marktplaats.nl/link/open/m/mobiliteit-aw/.
Credits
Marktplaats: Eveline Eberhardt, Nancy van Hees, Anouk Bezemer, Joel Niamut, Joeri Opdam, Marie-Louise Diekema, Sherilyn Gelle, Naeomi Haeckelmann, Cammie Jenita Andrian, Kim de Klerk
Creatief Bureau: Happiness Amsterdam
Productie: Bo Polak
Regie: Tom Rijpert
Fotografie: Bas Losekoot
Media: EssenceMediacom
Digital media: Maxlead
PR: Bijl PR