Marktplaats lanceert vandaag een nieuwe campagne die (aanstaande) ouders oproept babyspullen een tweede leven te geven. Dat maakt een groot verschil, juist voor de wereld waarin hun kinderen zullen opgroeien. Bovendien hoeven babyspullen niet allemaal nieuw en duur te zijn. De campagne laat het brede aanbod zien op Marktplaats in deze specifieke categorieën. Daarnaast wil het handelsplatform positieve interactie stimuleren tussen ervaren ouders (de verkopers) en de toekomstige ouders (de kopers). Door het persoonlijke contact dat door de verkoop ontstaat, krijgen zij productkennis en gebruikerstips er vaak gratis bij wat zorgt voor een fijne ervaring en regelmatig ook hele leuke ontmoetingen. 

Met de campagne laat de handelssite zien dat ook babyproducten zeer geschikt zijn voor een tweede of derde leven. In Nederland hebben bijna 1,4 miljoen mensen een kind in de leeftijdscategorie 0 tot 5 jaar. Door te kiezen voor tweedehands, voorkomen ouders onnodige productie en verlengen ze de levensduur. Van kinderwagen tot kinderstoel en van box tot commode; het is allemaal te vinden op Marktplaats. En het leuke is: vaak nog met het gratis advies van een ervaringsdeskundige erbij (de vorige eigenaar). Met de nieuwe campagne maakt Marktplaats dus duidelijk dat het kopen van tweedehands niet alleen het overwegen waard is vanuit duurzaamheids redenen.

Gebruiksadvies
Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats: “De afgelopen twee jaar zien we dat de Nederlandse consument tweedehands producten steeds meer omarmt. Op ons handelsplatform merken we dit het hele jaar door in gebruikersgedrag en ook weer tijdens de recente feestdagenperiode. De kinder- en babycategorie zijn één van de populairste categorieën op ons platform, maar we weten ook dat (jonge) ouders het beste willen voor hun kind en het soms spannend vinden om tweedehands te kopen. Met de campagne proberen wij de ogen van ouders te openen en de verschillende voordelen te laten zien. Want nieuw is niet per se beter. Via Marktplaats kun je babyspullen een nieuw leven geven. Je vindt er een enorm aanbod, de gebruiksduur van de aangeboden producten is vaak kort, spullen zijn daardoor meestal nog in hele goede staat. Bovendien schaffen mensen vaak onnodig veel aan, waardoor veel spullen ongebruikt en onbenut blijven.”

Videocampagne: ervaringsdeskundige helpen toekomstige en nieuwe ouders
Met een multi-channelactivatie (TV, YouTube, social, owned media, PR (earned) wil Marktplaats zoveel mogelijk jonge en toekomstige ouders bereiken. Een belangrijk campagne onderdeel is de video waarin verschillende ouders elkaar bij het verkoopmoment helpen bij het eerste gebruik van het product. We zien onder andere twee vaders een draagzak testen, een moeder uitleg geven over het opzetten van een campingbedje en een toekomstige vader uitleg krijgen over het inklappen van een kinderwagen.

Campagnevideo’s:
Campagnevideo (30 sec): https://youtu.be/uBsrMhMhsoM
‘Draagzak’ (15 sec): https://youtu.be/sQXtjfUeCzY
‘Kinderwagen’ (15 sec): https://youtu.be/OLNRWB8R6GQ

Meer informatie over de campagne: https://www.marktplaats.nl/link/open/m/baby/

Credits

Marktplaats:
Grietje Suijkerbuijk, Anna Bressers, Marie Lootvoet, Eveline Eberhardt & Gregory Kukolj

Copy:
Marie-Louise Diekema

Design:
Joël Niamut, Joeri Opdam

Creatief Bureau:
Happiness-Brussels & Higuita

Productiemaatschappij:
CAKE Film & Photography

Regie:
Henk Loorbach

Brand producer:
Bo Polak

Media:
MediaCom

Digital media:
Maxlead

Fotografie:
Iris Duvekot

Copyright © 2024 Marktplaats B.V. Alle rechten voorbehouden.